استعلام قیمت سوله : قیمت را بعد از کیفیت سازه می توان مهم ترین پارامتر دانست , اغلب خریداران مایل به خرید سوله هایی ارزان قیمت هستند تا پروژه خود را با هزینه ی کمتری آغاز کنند در این بین سازه هایی مورد توجه قرار گرفتند که با وزن و هزینه کمتری طراحی و ساخته می شوند سوله هایی که در مدت زمان نسبتا کوتاهی ساخته شده و در کاربری های مختلفی هم قابل استفاده هستند .

در این صفحه تلاش میشود که شما با قیمت هر متر مربع ساخت سوله آشنا شوید و بتوانید تشخیص دهید که قیمت سوله ها به چه عواملی بستگی دارد و با چه ترفندهایی میتوانید سوله ارزان قیمتی تری را بسازید. پس لطفا همراه ما باشید.

در چند سال اخیر شاهد پیشرفت های چشمگیری در صنعت ساخت سازه های فلزی بوده ایم , سوله هایی مدرن با قابلیت های خاص و کاربردی که می توانند در موارد متعددی به کار برده شوند . این سوله ها با قیمت مقرون به صرفه ای که دارند جایگزین بسیار مناسبی برای سایر سازه های فلزی و ساختمان های بتنی محسوب می شوند که البته هزینه تمام شده این سازه ها بر عوامل متعددی بستگی دارد و با در نظر داشتن این عوامل می توان قیمت را تخمین زد .

استعلام قیمت سوله

استعلام قیمت سوله های مستحکم و مقاوم به فاکتورهای زیر بستگی دارد :

ابعاد سوله

قبل از گرفتن استعلام قیمت سوله باید ابعاد سوله را مشخص کنید. مهمترین بخش از ابعاد سوله که تاثیر مستقیم بر روی قیمت سوله دارد ابعاد دهانه ( یا عرض ) و دیگری ارتفاع سوله میباشد. این دو آیتم + محل نصب سوله ( در موضوع بعدی به آن میپردازیم ) بیشترین اهمیت را در قیمت هر متر مربع ساخت سوله دارد.

البته طول سوله هم مهم هست اما فقط در قیمت کل تاثیر گذار است و تاثیر چندانی در قیمت هر متر سوله ندارد.

استعلام قیمت سوله زمانی مشخص میشود که وزن فولاد مصرفی در هر متر مربع محاسبه شود.

وزن هر متر مربع سوله بستگی به دهانه و ارتفاع سوله و محل نصب دارد. هرچقدر دهانه سوله بزرگتر شود ، وزن فولاد مصرفی برای آن نیز بالا میرود و در نتیجه قیمت هر متر مربع نیز برای ساخت اسکلت فلزی سوله نیز بالا میرود.

به عنوان مثال اگرسوله ای در تهران با ارتفاع ۶ متر و دهانه ۲۰ متر ساخته شود وزن فولاد مصرفی در آن در هر متر مربع ۲۴ کیلوگرم می شود ، اما اگر با همین مشخصات اما با دهانه ۳۰ متر بخواهیم سوله ای را بسازیم وزن آن در هر متر مربع ۳ کیلوگرم افزایش پیدا میکند در نتیجه اسکلت فلزی سوله با دهانه ۳۰ متر از سازه ای با دهانه ۲۰ متر گرانتر خواهد شد. ولی این به این معنی نیست که سوله خود را با دهانه کوچکتر بسازید ، چون تا اینجا فقط در مورد استعلام قیمت اسکات فلزی صحبت کردیم نه صفر تا صد سوله. پس لطفا در ادامه نیز با ما همراه باشید چون مطالب بسیار مهمتر میشود.

تا اینجا متوجه شدید که در استعلام قیمت سوله، هر چقدر دهانه بزرگتر باشد سازه فلزی قیمت بالاتری پیدا میکند اما این به این معنی نیست که قیمت کل شما نیز بالاتر رود بلکه ارزانتر هم خواهد شد.

هر چقدر که دهانه سوله بزرگتر شود و به طول سوله نزدیک شود میزان دیوار و فنداسیون نیز کاهش خواهد داشت و قیمت کل را پایین میکشد!!!

مثال:

فرض کنید میخواهیم یک زمین با مساحت ۱۰٫۰۰۰ متر را به سوله مسقف تبدیل کنیم، برای این موضوع ما دوتا ابعاد را برای این مساحت در نظر میگیریم:

۱- ابعاد دهانه ۱۰۰ و طول ۱۰۰ و ارتفاع ۶ متر با یک ستون میانی

۲- ابعاد دهانه ۱۰ به طول ۱۰۰۰ و ارتفاع ۶ متر

هر دوی این ۲ ابعاد بالا مساحت یکسان ۱۰٫۰۰۰ متر دارند اما میزان متراژفنداسیون و دیوار آنها به شدت با هم متفاوت هست.

در مثال اول محیط سوله ما برابر با ۵۰۰ متر است، که این یعنی ۴۰۰ متر فنداسیون و ۲۴۰۰ متر دیوار

اما برای ابعاد دوم محیط سوله ما برابر با ۲۰۲۰ متر میباشد که این یعنی ۲۰۲۰ متر فنداسیون و ۱۲٫۱۲۰ متر دیوار!!!

پس در این شرایط باید متوجه این شده باشید که با تغییر ابعاد در یک مساحت یکسان ۹٫۷۲۰ متر دیوار اضافه شد و ۱۷۲۰ متر فنداسیون….!!!

موضوع مهم اینجاست که ، درسته در ابعاد ۱۰۰ در ۱۰۰ قیمت اسکلت فلزی بالاتر میرود اما با نسبت بیشتری قیمت دیوار و فنداسیون کاهش میابد که قطعا قیمت سوله و استعلام قیمت سوله به صورت صفر تا صد را کاهش میدهد

همچنین توجهتان را به یک نکته مهم دیگر نیز جلب میکنم:

با انتخاب دهانه عریض تر میزان حقوقی را که پرسنل خود میدهید را هم در کل بسیار کاهش میدهید.چرا؟

زیرا در مثال اول اگر فرض کنیم که یک کارگر میخواهد یک بار تا آخر سوله راه برود و مجدد برگردد، عملا مسافت ۲۰۰ متر را پیموده است اما در مثال دوم اگر یک کارگر بخواهد همین کار را انجام دهد باید ۲کیلومتر پیاده روی کند تا بتواند یکبار طول سوله را برود و برگردد. ( یادتان باشد که مساحت هر دو ابعاد با هم مساوی بود و مساحتشان ۱۰٫۰۰۰ متر بود )

پس با توجه به مثال بالا شما میتوانید تا ۹۰% تعداد پرسنل خود را نیز کاهش دهید!!!! و این در دراز مدت افزایش اعتبار بسیار زیادی برای شما به ارمغان می آورد.

تمامی موارد و مثال های بالا برای تاثیر دهانه سوله در استعلام ساخت یوله بود، اما موضوعات دیگری هم در قیمت سوله دخیل هستند، البته تاثیر به نسبت کمتری دارند. یکی از اینها ارتفاع سوله میباشد.

ارتفاع سوله :

ارتفاع یک سوله نیز در قیمت سوله تاثیر دارد زیرا هر چقدر ارتفاع یک سازه بلند تر شود میزان بار باد و زلزله در آن موثر تر میشود و برای رساندن به استحکام استاندارد باید وزن فولاد مصرفی را بالاتر برد و در نتیجه، در استعلام قیمت سازه، قیمت سوله نیز بالاتر میرود.

تاثیر محل نصب سوله در استعلام قیمت ساخت سوله

نکته دیگری که در قیمت سوله دخیل میباشد ، محل نصب سوله میباشد.

در ساخت هر سوله یا سازه یا ساختمان میبایست طبق آیین نامه های مقررات ملی ساختمان عمل کرد تا بتوان تاییدیه سازمان نظام مهندسی را برای استاندارد بودن یک سازه اخذ کرد. چند آیتم تاثیر گذار در وزن سازه به ترتیب:

(  بار برف – بار باد – بار زلزله – رطوبت و خوردگی و…. ) مباشد، که میزان هر یک از اینها در مناطق مختلف و شهرها با هم متفاوت است مثلا طبق آیین نامه و در حال حاضر بار برف در تهران ۱۵۰ کیلوگرم در متر مربع میباشد اما بار برف در دماوند ۲۰۰ کیلوگرم در متر مربع میباشد، پس قائدتا ساخت سوله در دماوند گرانتر از ساخت سوله در تهران میشود زیرا برای جبران بار برف بیشتر دماوند میبایست فولاد بیشتری در سازه به کار برد.

اگر تا به اینجا موارد و نکات بالا را خوب متوجه شده اید میتوانید در زیر نوشته های این صفحه فرم استعلام قیمت را تکمیل کنید تا برای شما پیش فاکتور استعلام قیمت سوله ارسال شود، در غیر اینصورت میتوانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان بگیرید.

کاربری سوله

اینکه از سوله در چه موردی استفاده می کنیم بسیار اهمیت دارد و تا حدی در استعلام قیمت سوله موثر است , به طور کلی سوله ها را می توان در تمامی مقاصد صنعتی و غیر صنعتی به کار گرفت که از کاربرد های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

سالن های صنعتی مهم ترین کاربرد سوله ها هستند , سوله های سردخانه های صنعتی , انبارهای صنعتی و کارخانجات بزرگ و سنگین صنعتی از جمله موارد کاربرد های سوله است .

در موارد کشاورزی هم می توان از سوله ها استفاده کرد , سالن های کشاورزی و پرورش قارچ و محصولات کشاورزی , هم چنین انبار نگهداری این محصولات و ماشین آلات کشاورزی .

سوله های ورزشی هم بسیار کاربردی هستند , سوله ها با دهانه های بزرگ و هم چنین معماری خاص قابل استفاده در استادیوم های ورزشی و هم چنین سالن های ورزشی هستند .

سالن های مرغداری و گاوداری هم از موارد استفاده ی سوله هستند که به دلیل استحکام بالای این سازه ها  بسیار مورد استقبال این مشاغل واقع شده اند .

به دلیل معماری زیبا و شکیل این نوع سازه های فلزی می توان از آن ها در ساخت تالارهای پذیرایی , سالن های همایشات و نمایشگاه ها استفاده کرد .

ساخت تعمیرگاه هم از دیگر کاربرد های سوله است , تعمیرگاه های ماشین های سنگین و سبک و هم چنین محل های نگهداری و تعمیر هواپیما ها .

در مجموع یک نکته برای تاثیر کاربری سوله در استعلام قیمت سوله وجود دارد و آن این است که:

آیا سوله شما نیاز به جرثقیل سقفی دارد یا خیر 

انواع روش ساخت سوله

توصیه میشود که حتما مقاله انواع سوله را بخوانید تا بتوانید تشخیص دهید که کدام روش ساخت هزینه ساخت را پایین می آورد و راندمان کار را بالا میبرد

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در استعلام قیمت سوله انواع روش ساخت سوله است . همانطور که می دانید سوله ها در انواع متفاوتی ساخته می شوند , نوع سوله می تواند بنابه خواست و نظر مشتری باشد که در این مورد خریدار می تواند به توصیه مشاور مجموعه سوله ای دقیقا مطابق با کاربری که دارد تهیه نماید .

سوله های خرپایی : اگر قصد خرید سوله ای مدرن و در عین حال ارزان قیمت را دارید ما به شما سوله های خرپایی را پیشنهاد می دهیم این سوله های با قابلیت های جالب و باور نکردنی نقش مهمی در عرصه ساخت سازه های فلزی ایفا می کند . سوله های خرپایی علاوه بر استعلام قیمت سوله مقرون به صرفه ای که دارند دارای استحکام و مقاومت بینظیری هم هستند این کیفیت بالای سازه ناشی از روش طراحی و ساخت منحصربه فردی است که دارند .

سوله های خرپایی را می توان در ابعاد دلخواه ساخت , ابعاد دهانه این سازه ها هم انعطاف پذیر هستند و می توانند در مواردی که لازم است ابعاد دهانه سوله گسترده باشد مورد استفاده قرار بگیرند .

در بالا بهترین نوع سوله را همراه با ذکر برخی ویژگی های آن معرفی کردیم این نوع سوله ها در مقایسه با دو نوع سوله های تیرورقی و سوله های یو بی ام بسیار کاربردی تر هستند .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست